تبلیغات

توییتر و گوگل، هدف بعدی کنگره آمریکا

توییتر و گوگل هدف بعدی کنگره آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنگره امریکا قصد دارد عملکرد شرکت‌های گوگل و توییتر را در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران مورد بررسی قرار دهد. طبق نامه‌ای که یکی از سناتورهای دموکرات منتشر کرده است، قوانین کنونی حفظ حریم خصوصی کاربران چندان جوابگو نیستند و  باید بررسی‌های مفصلی درباره عملکرد شرکت‌های توییتر، گوگل و یوتیوب انجام شود.

 پیش‌از این نیز، مقامات شرکت‌های آلفابت، توییتر و فیسبوک در ماه نوامبر جلسات مشترکی را با نهادهای قانون‌گذار برگزار کرده‌ بودند؛ جلساتی که محور آن‌ برنامه‌ این شرکت‌ها برای مقابله با اشاعه‌ خبرهای دروغین-به خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود. چندی قبل هم خبر دسترسی شرکت کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات خصوصی حدود ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک سروصدای زیادی را به راه انداخت و منجر به کاهش قیمت سهام فیسبوک و زیر ذره‌بین رفتن این شرکت از جانب نهادهای قانون‌گذار شد.

دلیل حساس شدن بر شرکت‌هایی مانند گوگل و توییتر این است که نوع کسب‌وکار آنها مشابه فیسبوک است. این شرکت انواع و اقسام سرویس‌های رایگان را ارائه می‌دهد اما در عوض داده‌های شخصی کاربرانش را برای استفاده در تبلیغات هدفمند جمع‌آوری می‌کند. بسیاری از فعالان تکنولوژی معتقدند که رسوایی آنالیتیکا منجر به تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تری می‌شود که شرکت های دیگر را نیز دامنگیر خود می‌کند.

انتهای پیام/

گوگل و توییتر هدف‌های بعدی بررسی‌های کنگره‌ امریکا

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار